Snacks

“Lompekake”

“Lompekake”

“Lompekake”

“Lompekake” eller hva man kan kalle dette. Uansett så utrolig enkelt og raskt å lage, og så innmari godt. Rett og slett ordentlig “sjeskemat”.

Avokado hummus

Avokado hummus

Avokado hummus

Hummus er enkelt å lage, smaker godt og veldig næringsrikt da det er laget av kikerter som inneholder godt med proteiner og jern, . En super dipp å bruke til enten grønnsaker, speltlompechips eller som et tilbehør til salaten eller middagen.

Sunn ismocca - med kun to ingredienser

Sunn ismocca - med kun to ingredienser

Sunn ismocca - med kun to ingredienser

Sunn og proteinrik ismocca!

Nå som det går mot litt varmere dager ute, er det ikke alltid det frister like mye med varm kaffe. Så hva er vel ikke da bedre enn å nye en kald iskaffe med god samvittighet.
Iskaffe kan lages i mange forskjellige varianter, men jeg er jo veldig fan av det enkle, så denne med bare to ingredienser er helt genial. 
Er du i tillegg glad i smaken av sjokolade, få du dekt både søtbehov og proteinbehov, da styrk har et forholdsvis høyt proteininnhold. 

 Sjokoladepålegg uten sukker og tilsetningsstoffer

Sjokoladepålegg uten sukker og tilsetningsstoffer

 Sjokoladepålegg uten sukker og tilsetningsstoffer

Det er vel ikke noe å legge skjul på at sjokolade er noe de fleste av oss er svake for. Og sjokoladepålegg med masse sukker er noe vi ikke bør innta for mye av. Hva er vel ikke da bedre enn å lage et sjokoladepålegg uten tilsatt sukker og andre tilsetningsstoffer som hele familien kan nyte uten at det legger seg på hofte og lår, og uten at barna blir helt spinnville. 

"Riskrem" med cottage cheese

"Riskrem" med cottage cheese

"Riskrem" med cottage cheese

Hvis du ønsker å ha et sunnere alternativ til den orginale riskremen i julen, kan denne absolutt anbefales. Spar kalorier ved å bytte ut risen med cottage cheese og lag din egen saus uten sukker. Selvom ikke det er riskrem, minner både smaken og konsistensen om det. I tillegg er den superenkel og rask å lage. 

Kokosmakroner

Kokosmakroner

Kokosmakroner

isse kokosmakronene har lavt kaloriinnhold, i tillegg til at de smaker godt og er veldig enkle og raske å lage. De er gode som de er, eller du kan velge å dyppe de i smeltet sjokolade. Smaker utmerket til kaffen:)

Den perfekte hverdagsdesserten!

Den perfekte hverdagsdesserten!

Den perfekte hverdagsdesserten!

Sukkerfri og proteinrik sorbetis med smak av kokos, laget med kun 2 ingredienser og ferdig på kun 2 minutter. 
Sunn, frisk og himmelsk god!
Den perfekte hverdagsdesserten når du kjenner søtbehovet kaller, eller hvis du vil gi barna dessert midt i uka med god samvittighet:)

Energibar

Energibar

Energibar

Disse hjemmelagete energibarene eller granolabarene er perfekte som et mellommåltid når du er på farten. Såkalt "veskemat" som jeg  liker å kalle det. De egner seg også veldig godt som et lite måltid før trening for å få litt ekstra energi, eller rett og slett som et alternativ til kveldssnacksen. 
De er både gode, søte og mettende:)